quarta-feira, 14 de dezembro de 2016

What was with us? O que estava connosco?


Once I was with a group in a haunted place. In fact, it is reputed to be one of the most haunted places in the region.

Even in the daytime, that space frightens, shivers, and it was midnight when we arrived. There was me, a friend of mine who was driving the jeep (it's a good idea to go there from 4X4) and two couples.

We were at the place where it is said that one day a chapel existed. We were talking about that space, and I said it was normal to hear voices, moans, strange noises.

Suddenly I heard a murmur, soft but close, not quite understanding where it caming from. The murmur turned into a groan and we all heard it.

Manuel was in the jeep and the two couples with me were silent. Then they laughed nervously and as we returned to the jeep they said the fright we had gotten them had been "pretty cool."

Besides me, Manuel and the two couples, there was no one else on the scene...

Uma vez, estava com um grupo num local que tem fama de assombrado. Aliás, tem fama de ser um dos mais assombrados da região.

Mesmo de dia, aquele espaço mete medo, arrepia e era meia-noite quando ali chegamos. Estava eu, um amigo meu que guiava o jipe (para lá chegar convém ir de 4X4) e mais dois casais.

Estávamos no local onde dizem que um dia existiu uma capela. Estávamos a falar sobre aquele espaço e eu contava que era normal escutarem-se vozes, gemidos, ruídos estranhos.

De súbito, escutei um murmúrio, baixinho mas próximo, sem se entender muito bem de onde vinha. O murmúrio transformou-se em gemido e todos ouvimos.
O Manuel estava no jipe e os dois casais que estavam comigo ficaram calados. 

Depois riram nervosos e enquanto regressávamos ao jipe disseram que o susto que lhes metemos tinha sido “muito giro”.


Além de mim, do Manuel e dos dois casais, não estava mais ninguém no local…  

Sem comentários:

Enviar um comentário